Biļetes
Trio “Carmine” konncertprogramma “Mirdzums un kontrasti” J. B. Vanhals (1739-1813) Trio vijolei, klarnetei, klavierēm op.20 no.5A. Hačaturjans (1903-1978) Trio vijolei, klarnetei, klavierēmSanta Ratniece (1977) “Mirdzums” vijolei, klarnetei un klavierēmB.Bartoks (1881-1945) “Kontrasti” vijolei, klarnetei un klavierēm Sz.111 Neparastais sastāvs – klarnete, vijole un klavieres – daudziem asociējas tieši ar ungāru komponista Bēlas Bartoka slaveno ciklu Kontrasti. 1938.gadā divi publikas atzīti tā laika mūziķi – ungāru vijolnieks Jozefs Szigeti un amerikāņu džeza klarnetists (un “svinga karalis”) Benijs Gudmens - pasūtināja Bartokam nelielu skaņdarbu ar kadenci katram instrumentam, taču komponists tā vietā radīja lielu trīsdaļīgu opusu, kas kļuvis par vienu no nozīmīgākajiem 20.gadsimta kamermūzikas darbiem. Pirmajā daļā – Verbunkos jeb rekrutēšanas dejā - dzirdami džeza elementi, atsaucoties uz Gudmena pārstāvēto žanru. Otrā daļa Piheno jeb miers, ir ļoti atmosfēriska ar dažiem pēkšņiem dramaturģiskiem uzplaiksnījumiem. Savukārt trešā daļa Sebes jeb “ātrā deja” ir tipiska trakulīga lauku balles deja, kurā dzirdamas dažādas Transilvānijas zemju melodijas un savdabīgas ritmiskas figūras. Dažus gadus iepriekš, 1932.gadā, slavenais armēņu padomju komponists Arams Hačaturjans vēl bija tikai Maskavas konservatorijas students, taču pat tik agrīnā skaņdarbā skaidri dzirdams komponista individuālais, eksotiskais rokraksts. Pirmajā daļā hipnotizējošā atmosfērā dzirdama čigānisku improvizāciju parafrāze, bet otrā daļa šajā trio sākas kā jauks un maigs Scherzo, kas vēlāk pārvēršas nešpetnā dejā. Savukārt noslēdzošā daļa ir Hačaturjana versija par Austrumnieciskām variācijām. Pavisam nesen, 2012.gadā, pasaulē atpazīstamā ansambļa Raro pirmatskaņotais jaunās paaudzes modernistes Santas Ratnieces skaņdarbs Mirdzums uzrunā ar komentāru – In the snow white pearls are lost- jeb tulkojumā – “baltās pērles pazūd sniegā”. Skaņdarbs ir dažādu nokrāsu un tekstūru pilns, kā jau ierasti muzikāli niansētās komponistes tipiskā valoda. Novietots pa vidu Bartoka un Hačaturjana spilgtajiem un trakulīgajiem opusiem, šis skaņdarbs iemirdzēsies ar savu īpašo atmosfēru. Savukārt koncerta ievadā skanēs vienīgais klasiskais trio, kas komponēts šim sastāvam, ko uzrakstījis čehu komponists Johans Baptists Vanhals. Šī Mocarta laikabiedra mūzika tiek atskaņota diezgan reti, tāpēc ļoti iespējams, ka šis būs skaņdarba Latvijas pirmatskaņojums. Komponēts ap 1780.gadu, kad komponists jau bija pārcēlies uz Vīni, šis trio veidots vieglā un jaukā klasicisma stilā.Koncertprogrammu papildinās īpaši šai programmai radīts videomākslinieka Mārtiņa Zuta darbs, kas tika radīts, strādājot un iedvesmojoties kopīgā radošajā rezidencē Susējā.Trio “Carmine” (klarnete, vijole un klavieres) apvienojušies spilgtākie jaunās paaudzes mūziķi. Gan Anna Gāgane, gan Magdalēna Geka, gan Lūkass Loss ir pieredzējuši kamermūziķi un daudzu starptautisku konkursu laureāti. Trio darbībā nozīmīgu vietu ieņem ne tikai standartrepertuārs šim sastāvam, bet arī mūsdienu mūzika, īpaši jauno latviešu komponistu mūzika. Tāpat mūziķi vēlas izaicināt klasiskās dogmas un nojaukt robežas, kas atdala klasisko mūziku no citiem mākslas un radošās darbības veidiem, piemēram, sadarbojoties ar video māksliniekiem un aktieriem.Klarnetiste Anna Gāgane mūziķes gaitas uzsākusi Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā pie Gunāra Kļaviņa, turpinot izglītību Gunta Kuzmas vadībā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Sabīnes Maijeres un Rainera Vēles klasē Lībekas Mūzikas augstskolā, kā arī absolvējot divas maģistrantūras studijas Fransuā Bendas klasē Bāzeles Mūzikas augstskolā.Anna guvusi panākumus vairākos starptautiskos konkursos, saņēmusi Lielo mūzikas balvu 2018 kategorijā Jaunais mūziķis un novērtēta ar Šveices valdības izcilības stipendiju. Viens no pēdējā laika spilgtākajiem notikumiem bija Annas solo Mocarta Klarnetes Koncertā kamerorķestra Sinfonietta Rīga "Citādā sezonas noslēguma koncertā".Kopš 2019. gada oktobra Anna ir Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra klarnešu grupas koncertmeistara vietniece un darbojas kā pasniedzēja Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā. Līdztekus spēlei orķestrī Anna iesaistās dažādos orķestra un kamermūzikas projektos, pirmatskaņo jauno komponistu darbus un regulāri uzstājas kā soliste gan Latvijā, gan Šveicē.Vijolniece Magdalēna Geka plaši koncertē visā Eiropā gan kā soliste, gan kā kamermūziķe, uzstājoties tādās vietās kā Vigmora zāle Londonā, Parīzes Filharmonija vai Herkuleszāle Minhenē. Latvijas publikai viņas vārds ir zināms kopš spožās debijas ar Latvijas Nacionālo Simfonisko orķestri 2014.gada rudenī, kam sekoja nominācija Lielajai Mūzikas Balvai.Magdalēna Geka ir daudzu starptautisku konkursu laureāte un kā soliste atskaņojusi tikpat kā visu nozīmīgāko vijoļmūzikas repertuāru ar dažādiem orķestriem Francijā, Vācijā, Ukrainā. 2015. gadā dibināja klavieru trio “Sōra”, kura sastāvā ar lieliem panākumiem piedalījās Eiropas nozīmīgākajos kamermūzikas festivālos, kā Verbjē festivāls Šveicē, Kuhmo kamermūzikas festivāls Somijā vai “Trakās dienas” Francijā. 2013. gadā viņa dibinājusi festivālu “Jaunie Latvijas kamermūziķi-Saulkrastiem”, bet 2015. gadā - “Ventspils kamermūzikas dienas” ar mērķi dot iespēju ārzemēs studējošajiem jaunajiem latviešu mūziķiem uzstāties augsta līmeņa koncertos Latvijā.Magdalēna Geka ieguvusi maģistra grādu Parīzes Nacionālajā augstākajā mūzikas un dejas konservatorijā (CNSMDP) vijoles un kameransambļa specialitātē, kur šobrīd turpina studijas prestižajā «Mākslinieka diploma» programmā (Artist Diploma). Kā orķestra mūziķe spēlējusi «Kremerata Baltica», Francijas Radio Filharmoniskajā orķestrī un citos Francijas nacionālajos orķestros, tāpat viņa ir Orchestre Hexagone, Orchestre de Chambre Nouvelle Europe un Ensemble Appassionato koncertmeistare. Īpaši nozīmīgi viņai ir spēlēt mūsdienu komponistu mūziku: viņa pirmatskaņojusi ap trīsdesmit jaundarbu, cieši sadarbojoties ar jaunajiem komponistiem kā Platons Buravickis, Santa Bušs, Asija Ahmetžanova, Gabriels Sivaks (Argentīna), Camille Pépin (Francija) un citiem.Lūkas Loss (Lukas Loss) dzimis 1997. gadā Bāzelē, Šveicē. Ar summa cum laude 2018. gadā absolvējis bakalaura un 2020. gadā maģistra studijas Bāzeles mūzikas augstskolā Klaudio Martineza Mēnera un Antona Kernjaka klasēs. Radošās iemaņas papildinājis pie tādiem izciliem mūziķiem kā Ferencs Radošs, Haincs Holigers, Olivers Šnīders, Jans Šulcss, Rafaels Rozenfelds, Marks Antajī, Mišels Rots, Fēlikss Rengli u.c. Studējis arī čembolo un basso continuo spēli Schola Cantorum Basiliensis Andrea Šrērera vadībā. Lūkass ir vairāku starptautisku konkursu laureāts, tostarp 2015. gadā ieguvis godalgoto 1. vietu Schweizer Jugendmusikwettbewerb Lugāno. Kā solists uzstājies kopā ar Bāzeles simfonisko orķestri un Bāzeles akadēmisko orķestri, atskaņojot R. Štrausa Burlesku un F. Šopēna 1. Klavierkoncertu, taču kopā ar Bāzeles mūzikas akadēmijas metālpūšaminstrumentu ansambli spēlējis Dž.Geršvina „Rapsodiju blūza stilā“ prestižajā koncertzālē Stadcasino Basel.Kā kapelmeistars un koncertmeistars darbojies tādos tradīcijām bagātos koros, kā Basel Gesangverein,Knabenkantorei Basel un sadarbojies ar „Bāzeles madrigālistiem“, Männerstimmen Basel, kā arī dziedātājiem Hanno Milleru Brahmani, Natāliju Mitelbaju, u.c. „Bāzeles trio“ un „Trio Casu“ sastāvā koncertējis Spānijā, Vācijā, kā arī Šveicē, kopā ar dažādiem duo sastāviem piedalījies festivālos Portugālē, Francijā un Šveicē.Šobrīd daudzsološais pianists turpina otrās maģistra studijas Bāzeles mūzikas augstskolā un pastāvīgi sniedz solo un kamermūzikas koncertus uzticamajiem klausītājiem Bāzelē un citviet.Mārtiņš Zutis – viens no jaunās ilustratoru paaudzes pārstāvjiem, kurš darbojies gan grāmatniecībā un grafikas dizainā, gan animācijā unvideo mākslā, veidojot klipus pašmāju mūziķiem un koncertu vizualizācijas elektroniskās mūzikas apvienības Dirty Deal Audio paspārnē. Ieguvis maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas apakšnozarē, sadarbojies ar pašmāju grāmatizdevējiem un ilgstoši publicējies prestižajā komiksu žurnālā “Kuš!“, vairākkārt nominēts Starptautiskajai Baltijas jūras reģiona Jāņa Baltvilka balvai grāmatu mākslā un 2015. gadā saņēmijs AS “Latvijas valsts meži” balvu “Jaunaudze” par debiju grāmatu mākslā ar savu bilžu grāmatu “Nenotikušais atklājums”, kas līdz šim brīdim tulkota un izdota septiņās svešvalodās. Šobrīd Mārtiņš turpina specializēties gan vizuālu naratīvu, gan programmētu procedurālu vizualizāciju veidošanā.
Organizē: Saulkrastu kultūras centrs